Asiakkaamme iLOQ tarjoaa digitaalisia lukitus- ja pääsynhallinnan ratkaisuja ja pyrkii aktiivisesti vakiinnuttamaan markkina-asemaansa myös Pohjoismaiden ulkopuolella. Vuosia jatkuneen kumppanuuden aikana olemme suunnitelleet useita brändin tunnettuutta lisääviä kampanjoita Keski-Eurooppaan, Suomeen ja Ruotsiin.
2019
Tie menestykseen käy digitaalisen pääsynhallinnan kautta
Kimi’s Keys to Success -kampanjan päätavoite oli parantaa brändin tunnettuutta Keski-Euroopassa, Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa.
Kampanja sisälsi viisi erillistä osiota, jotka muodostivat tarinallisen jatkumon. Jokainen kampanjaosio toimii myös itsenäisenä kokonaisuutenaan. Sosiaalisen median kampanja pyöri iLOQin Instagram-, YouTube-, Facebook- ja Twitter-kanavissa neljä kuukautta ja sisälsi myös jokaisen kohdemaan oman laskeutumissivun. Eri osioiden julkaisussa kiinnitettiin huomiota Formula 1 -kauden etenemiseen ja sille tärkeisiin päivämääriin.
Kampanjalle luotiin avaimet käteen -toteutusmalli, joka sisälsi konseptoinnin lisäksi luovan suunnittelun, sisällöntuotannon, kuvaukset ja kampanjasisältöihin liittyvän somehallinnoinnin.
2020
Lisää tunnettuutta Saksassa asiakasreferenssiin pohjautuvalla some- ja PR-kampanjalla
Kun iLOQ halusi edelleen kasvattaa tunnettuuttaan Saksan markkinoilla, suunnittelimme videokampanjan, joka pohjautuisi oikeaan asiakasreferenssiin. Referenssivideo oli tarkoitus kuvata Dormagenin kaupungissa, jossa iLOQin lukitusratkaisut on otettu käyttöön useissa julkisissa tiloissa.
Koronasulkujen vuoksi emme voineetkaan järjestää videokuvauksia, joten päätimme toteuttaa referenssivideon sekamediatekniikalla. Sisältömarkkinointikampanjassa oli mukana animoitu video ja infografiikka sekä tukena printtimainoskampanja.
Toteutimme kampanjan avaimet käteen -periaatteella, johon sisältyi konseptointi, luova suunnittelu, sisällöntuotanto ja käännätys, some-kanavien hallinnointi sekä tulosten raportointi.
2021
Brändinäkyvyyden maksimointi somen lyhytvideoiden avulla
Suunnittelimme iLOQille brändikampanjan, joka perustui ytimekkäisiin, alle 30 sekunnin videoihin ja jonka tähtenä esiintyi jälleen brändilähettiläs Kimi Räikkönen..
Mainoskampanjamme koostui kuudesta lyhyestä videomainoksesta, jotka julkaistiin yksi kerrallaan kahden viikon välein Facebookissa ja Instagramissa.
Kampanjan päätavoite oli saada iLOQille mahdollisimman laaja some-näkyvyys neljässä kohdemarkkinassa: Suomi, Ruotsi, Saksa ja Ranska.
Mainoksemme saavuttivat 1,5 miljoona katsojaa ja heidän aktiivisuutensa oli äärimmäisen hyvällä tasolla. Vuorovaikutusprosentin keskiarvo oli 65 %, ennennäkemättömän korkea.
Toteutimme vuoden 2021 aikana myös useita verkkotapahtumia Saksassa ja Ruotsissa iLOQin kolmelle keskeisimmälle kohderyhmälle. Hyödynsimme näissä jälleen todellisia asiakasreferenssejä.
2022
Yksilöidyt sisältö- ja kampanjastrategiat Saksaan ja Ruotsiin
Laadimme molempiin markkinoihin oman sisältö- ja kampanjastrategian, hoidimme käännöstyöt ja toteutimme tarkkaan kohdennetut sosiaalisen median ja hakukonemainonnan kampanjat, tuloksekkaasti.
- Tuotelanseerauksen tukikampanja
- Suunnittelimme lyhytvideosarjaan perustuvan kampanjan kasvattaaksemme uuden tuotteen tunnettuutta ja herättääksemme kiinnostusta iLOQille täysin uudessa kohderyhmässä.
- Myynnintukikampanja Suur-Tukholman alueelle
- Tukeaksemme myyntiponnisteluja suunnittelimme kampanjakokonaisuuden, jossa hyödynsimme natiivimainontaa paikallisissa verkkomedioissa sekä LinkedIn-pohjaisia kohdennettuja yhteydenottoja tavoiteasiakkaisiin.
- Messupromot
- Vuoden tärkeimmille turva-alan messuille suunnittelimme huomiota herättävän mainoskampanjan ja tuotimme näyttävän videon messuosaston vetonaulaksi.
- Maineenrakennuskampanja pääkohderyhmälle
- ILOQin tärkein ja haastavin kohderyhmä on kriittisen infrastruktuurin parissa toimivat organisaatiot. Herättääksemme heidän kiinnostuksensa toteutimme kampanjan, jossa hyödynsimme edellisen vuoden aikana tuotettuja asiakasreferenssivideoita ja verkkotapahtuman tallennetta.